Vrijwilligers

Onze hele vereniging draait op vrijwilligers, zij draaien niet alleen de speltakken maar zijn ook actief in een bestuursfunctie, beheren het terrein, helpen af en toe met een klusje of leveren materiaal. Onze vrijwilligers steken hier veel tijd in maar het levert ook een hoop op! De waardering halen zij elke week weer uit het enthousiasme van onze jeugdleden. Ook maken we het buiten het draaien om natuurlijk ook regelmatig heel gezellig, gewoon tijdens het opruimen of vergaderen maar soms ook met een BBQ of stamavondje (even geen scouting).

Leiding

Als groep zijn we altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste leiding. Leiding worden bij een leeftijdsgroep die jou aanspreekt? Neem gerust contact met ons op om een keer mee te draaien! De leiding van een speltak bedenkt en organiseert elke week een programma. Ook organiseren zij jaarlijks 1 of 2 weekendkampen en een zomerkamp. Naast het draaien zijn zij dus ook nog enige tijd kwijt aan het voorbereiden van programma's en kampen, het bijhouden van de financiën en de boodschappen of het aanschaffen van materiaal.

Bestuur

Zonder leiding en leden geen vereniging maar ons bestuur is ook zeker een belangrijke factor in het draaiende houden van onze groep. Zij ondersteunen de speltakken zo goed als zij kunnen en regelen alle lopende zaken op groepsniveau. Ze zijn daarom veel achter de schermen bezig, zodat de leiding op een goede en verantwoordelijke manier (bege)leiding kan geven. Het bestuur beheert de financiën, onderhoud het contact met instanties, regelt vergunningen, zorgt voor de continuiteit van de leidingsteams, regelt trainingen en de VOG's van alle (bege)leiding, probeert problemen van kaderleden te bundelen en op te lossen en stelt de prioriteiten op het gebied van onderhoud aan ons gebouw en het terrein. De huidige samenstelling van ons bestuur kunt u vinden onder bestuur. Interesse in een bestuursfunctie? Neem gerust contact met ons op voor de beschikbare vacatures!

Terreinteam

Ons terreinteam is een onmisbare factor in het onderhoud in en rond ons gebouw. Zij beheren en vervangen ons groepsmateriaal zoals tenten, touwen en pionierpalen, maaien het gras en snoeien waar nodig onze bomen en struiken bij. Heb jij twee rechterhanden of organisatietalent? Of bent of kent u iemand die ons wellicht aan allerhande soorten materiaal kan helpen of waar wij speciaal gereedschap kunnen lenen? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier!

Plusscout / ondersteuningsteam

Heeft u iets minder tijd? U kunt zich altijd aanmelden als plusscout of ondersteuningsteam!
Plusscouts zijn vaak oud jeugdleden of leden die zich in het verleden voor scouting hebben ingezet maar daar nu minder tijd voor hebben. Zij proberen of vinden het leuk aanwezig te zijn bij grotere groepsevenementen, helpen daar waar nodig met allerhande activiteiten en ondersteunen de leidingsteams door soms in te vallen bij een tekort.
Het ondersteuningsteam doet af en toe een klusje voor de scouting. Soms worden zij per mail gevraagd voor een specifieke klus, denk daarbij aan advies of het uitvoeren van een kascontrole.
Interesse voor de plusscouts of het ondersteuningsteam? Neem gerust contact met ons op en laat ons weten waar je ons bij zou kunnen helpen!

Vrijwilliger worden?

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Neem contact met ons op via het contactformulier of kom zaterdags gewoon een keer langs!