Explorers

Deze tak van de groep bestaat uit Rowans (jongens) en Sherpa’s (meisjes) in de leeftijdscategorie 15 tot en met 18 jaar. Zij vormen samen de explorers.

Anders dan de andere onderdelen van de groep hebben de explorers begeleiding in plaat van leiding. Zij zorgen waar nodig voor aansturing en bij hen kunnen we terecht als we ergens tegenaan lopen. We zijn ondertussen zelfstandig genoeg om zelf programma’s te organiseren en hoewel wij dus zelf beslissen wat we doen en laten, is de begeleiding altijd aanwezig.

Omdat explorers zelf hun programma’s maken, kan iedereen zijn hart laten spreken. Het kan niet gek genoeg. Je kunt je eigen ideeën uitwerken en daarmee een onvergetelijke draaidag maken voor jezelf en je medescouts. Na groot succes hebben we bijvoorbeeld al meerder malen een jacuzzi gebouwd. Ook de familieschommel pionieren, waar je lekker op kunt hangen, is erg populair. Bij het bakken van pizza’s in een zelf gegraven oven is het eten natuurlijk het beste gedeelte! Ook als het programma zelf niet zo spannend of bijzonder is, maken we er een leuke dag van met z’n allen. Want daar draait het immers om: gezelligheid!

Naast de gewone draaidagen op de zaterdagmiddag van 13:30u tot 16:30u worden er elk jaar meerdere kampen georganiseerd. In de herfst en in de lente brengen we een heel weekend samen door op ons eigen terrein in het Hartelpark of elders in het land. In de zomer vertrekken we bepakt en bezakt met onze klapstoeltjes naar een camping of labelterrein verder van huis. Deze week vormt de afsluiting van een fantastisch scoutingjaar en is met activiteiten als mountainbiken, tuben en klimmen als een kers op de taart. Je bent verder niet alleen een week weg met je vrienden in de vrije natuur, maar ontmoet ook veel ander scouts uit binnen- en buitenland.

Als oudsten van de club helpen de explorers ook bij het organiseren van activiteiten voor de andere onderdelen. Zo is er elk jaar met oud en nieuw de Oliebollentocht en vieren we eind april dat Sint Joris de draak verslagen heeft! Ook helpen we bij de gemeente tijdens feestdagen als koningsdag, kerstmis of bevrijdingsdag.

Ben je al nieuwsgierig? Kan je niet wachten om scouting zelf te ervaren? Kom dan gerust een keer langs tijdens een opkomst om de sfeer te proeven.

De uitdaging creëer je helemaal zelf bij de Explores!

Leeftijd

15 t/m 18 jaar

Draaitijd:

Zaterdag van 13:30 tot 16:30 uur

Neem contact met ons op via het contactformulier

(Bege)Leiding

De explorers wordt voor een groot deel draaiende gehouden door de explorers zelf. Wel is er altijd begeleiding aanwezig. Zij hebben een ondersteunende rol en houden een oogje in het zeil. De begeleiding is erkent door het volgen van start-, programma- en kamptraining en een ehbo cursus

Aanmelden

Een keer meedraaien met de explorers? Of gewoon wat meer informatie? Neem gerust contact met ons op! Je kunt dan geheel vrijblijvend een keer komen kijken, dit kan 3 keer gratis en zonder verdere verplichtingen. Hierna kun je (betalend) lid worden. Je kan dan een inschrijfformulier krijgen bij de begeleiding.