parallax background

Welpen - Loewie/Chikai Horde

Elke zaterdagochtend of middag tijdens de opkomst proberen we zoveel mogelijk lekker buiten bezig te zijn. Hierbij komen de meest uiteenlopende programma’s voorbij. Een leuk spelletje in het park zal bij bijna geen enkel programma ontbreken waarbij je kunt denken aan het smokkelen van smokkelwaar tot een snel potje trefbal of Hollandse Leeuwen.
Tijdens de opkomsten leren de welpen op speelse wijze allerlei scoutingtechnieken zoals navigeren of knopen, wordt er een beroep gedaan op hun creativiteit met creatieve opdrachten en allerlei andere uitdagingen die niet onder een kopje te beschrijven vallen. Met de nadruk op het samen aan de slag gaan met deze opdrachten en uitdagingen van de leiding leren de kinderen samen te werken met hun leeftijdsgenoten.
Verder zullen we in aanloop naar bijvoorbeeld de jaarlijkse kookwedstrijden maar ook het zomerkamp zelf lekkere gerechten koken. Aangezien een gasfornuis of oven daarbij natuurlijk wel wat makkelijk is worden de broodjes bijvoorbeeld vaak boven het kampvuur gebakken. Aangezien bij de activiteiten altijd een ingecalculeerd risico op wat schrammen en krassen is wordt zo nu en dan de EHBO trommel van de muur getrokken om te leren hoe je een andere welp netjes in een mummie verandert.
Voor de enthousiaste welpen is er de gelegenheid insignes te verdienen. Aan alle bovenstaande onderwerpen is op een of andere manier wel een insigne gekoppeld. Door tijdens de programma’s maar als de welpen het leuk vinden ook thuis aan de slag te gaan met de vastgestelde criteria van een insigne en dit werk aan de andere welpen te laten zien kunnen insignes verdient worden.
Naast de ‘normale’ draaidagen hebben we bij de welpen ieder seizoen twee weekendkampen waarbij we een weekendje in ons eigen gebouw logeren. Het seizoen wordt in de zomer altijd afgesloten met een supergezellig zomerkamp.

Leeftijd

7* t/m 11 jaar

* 1 oktober (lopende schooljaar)

Draaitijden:

Zaterdagochtend van 10:00 tot 12:30 uur (Loewie Horde)

Zaterdagmiddag van 13:45 tot 16:15 uur (Chikai Horde)

Neem contact met ons op via het contactformulier

Leiding

De leiding bestaat uit gemotiveerde vrijwilligers.
De leiding is erkent door het volgen van start-, programma- en kamptraining en een ehbo cursus

Aanmelden

Een keer meedraaien met de welpen? Of gewoon wat meer informatie? Neem gerust contact met ons op! We maken dan geheel vrijblijvend een afspraak om een keer te komen kijken, dit kan 3 keer gratis en zonder verdere verplichtingen. Hierna kun je (betalend) lid worden. Je kan dan een inschrijfformulier krijgen bij de leiding.